Voor veel ondernemers is het vanzelfsprekend dat je investeert in bijvoorbeeld apparatuur en een bedrijfsauto. Oh ja... dan moet er ook nog wat reclame gemaakt worden. Vaak wordt een handige kennis gevraagd om even een logo in elkaar te flansen. Vaak is dat volgens de opdrachtgever snel goed genoeg.
Straal uit waarvoor jouw bedrijf staat!
Zorg ervoor dat je logo de identiteit van je bedrijf uitstraalt. Natuurlijk wil je professionaliteit en kwaliteit uitstralen. Aan de hand van je logo kan je je onderscheiden van de concurrentie. Wanneer je logo en huisstijl er amateuristisch uit ziet, zullen mensen zich afvragen hoe de kwaliteit van je product of dienst is.
Professional of amateur?
Een logo en huisstijl (kleuren, lettertypen etc) vertellen in één oogopslag:
“Dit is een professioneel bedrijf" of "Dit zijn amateurs”.
Een professioneel logo en huisstijl schept daarom vertrouwen bij de klant. Daarmee haal je klanten over om met jou in zee te gaan.
Een sterk logo herken je in één oogopslag.
Het is belangrijk dat het logo herkenbaar is. Een sterk logo herken je meteen. Het blijft hangen nadat je het slechts een enkele keer hebt gezien. Om dit te bereiken moet je niet alleen goed nadenken over het logo, maar ook over de huisstijl (kleurstellingen en lettertypen etc.) en identiteit van jouw bedrijf.
Wanneer je je logo en huisstijl in al je reclame uitingen consequent doorvoert geeft dit je bedrijf een professionele uitstraling.
Denk aan: flyers, website, auto belettering etc.